EL GRUP LIBERAL VOL QUE ANDORRA TELECOM INDEMNITZI ALS CLIENTS PER LES AVARIES

Considera inadmissible que un servei bàsic estigui caigut durant hores i no hi hagi un “pla B”.

La consellera general del Grup Parlamentari Liberal, Carine Montaner, ha entrat, aquest dimarts, a Sindicatura una sèrie de preguntes relacionades amb la recent caiguda del servei d’internet d’Andorra Telecom que va afectar unes 1.500 empreses del país durant gran part del dilluns, 20 de juny. La caiguda va provocar que moltes d’aquestes empreses no poguessin treballar amb normalitat i en el cas dels comerços i hotels no poder cobrar als seus clients amb targeta de crèdit en no funcionar els TPV. Des del Grup Parlamentari Liberal es consideren aquestes caigudes d’accés a internet “inadmissibles” en un país que es vol posicionar com a Smart Country.

En concret, es demana al Govern si prendrà mesures a Andorra Telecom perquè proposi alternatives en el cas que caigui el servei d’accés a internet. També si l’operadora disposa d’un pla de contingència per aquestes avaries i si té previst indemnitzar a les empreses per les pèrdues econòmiques que suposen els talls d’aquest servei. Alhora es pregunta si Andorra Telecom té previst algun tipus de promoció comercial o compensació pels particulars que deixen de tenir accés a internet però en canvi se’ls cobra la totalitat de la tarifa contractada.

Andorra la Vella, 21 de juny de 2016

Comunicació del Grup Parlamentari Liberal